Saturday, July 30, 2011

AHLAN WASAHLAN YA RAMADHAN



Alhamdulillah,bulan yang ditunggu-tunggu oleh umat Islam kunjung jua...Bulan yang penuh keberkatan,rahmat...Bulan di mana umat Islam akan melipat gandakan amal ibadah..Bulan di mana kita bertemu dgn solat terawih,moreh,majlis khatam Al-Quran...dan yang paling penting,dlm bulan Ramadhan lah terdapat lailatulqadar....x sume org dpt bertemu dgn malam ini...oleh itu, marilah kita sama2 memanfaatkan bulan yg dtg setahun sekali ini dgn sebaik2nya....

KELEBIHAN RAMADHAN

1. Abu Hurairah menyatakan : Telah bersabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud : Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan. -Hadis dikeluarkan oleh imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad dan Baihaqi-

2. Daripada Abu Hurairah daripada Rasulullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud :Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu. - Diriwayat oleh imam Nasai'e, Ibn majah, Ibn Habban dan Baihaqi-

3. Abu Hurairah telah berkata : Aku telah mendengar Rasulullah S.A.W bersabda tentang Ramadhan yang bermaksud : Sesiapa yang mendirikannya(Ramadhan) penuh keimanan dan keikhlasan diampunkan baginya apa dosanya yang telah lalu. - Hadis riwayat Bukhari, Muslim, Tarmizi, Abu Daud, Nasai'e,Malik,Ahmad dan Baihaqi-

4. Daripada Abu Hurairah telah berkata: Rasullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud : Sembahyang yang difardhukan kepada sembahyang yang sebelumnya merupakan penebus apa antara keduanya, dan Jumaat kepada Jumaat yang sebelumnya merupakan penebus apa antara keduanya, dan bulan kepada bulan(iaitu Ramadhan) merupakan kaffarah apa antara keduanya melainkan tiga golongan : Syirik kepada Allah, meninggalkan sunnah dan perjanjian (dilanggar). Telah berkata Abu Hurairah : Maka aku tahu perkara itu akan berlaku, maka aku bertanya: Wahai Rasulullah! adapun syirik dengan Allah telah kami tahu, maka apakah perjanjian dan meninggalkan sunnah? Baginda S.A.W bersabda : Adapun perjanjian maka engkau membuat perjanjian dengan seorang lain dengan sumpah kemudian engkau melanggarinya maka engkau membunuhnya dengan pedang engkau, manakala meninggal sunnah maka keluar daripada jamaah(Islam).-Hadis riwayat Ahmad, Al-Hakim, dan Baihaqi-

5. Daripada Abi Soleh Az-zayyat bahawa dia telah mendengar Abu Hurairah berkata: Rassullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud : Setiap amalan anak Adam baginya melainklan puasa maka ia untukKu dan Aku akan membalasnya. Dan puasa adalah perisai, maka apabila seseorang berada pada hari puasa maka dia dilarang menghampiri(bercumbu) pada hari itu dan tidak meninggikan suara.Sekiranya dia dihina atau diserang maka dia berkata : Sesungguhnya aku berpuasa demi Tuhan yang mana diri nabi Muhammad ditanganNya maka perubahan bau mulut orang berpuasa lebih harum di sisi Allah pada hari qiamat daripada bau kasturi, dan bagi orang berpuasa dua kegembiraan yang mana dia bergembira dengan keduanya apabila berbuka dia bergembira dengan waktu berbukanya dan apabila bertemu Tuhannya dia gembira dengan puasanya. -Hadis riwayat imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad, Ibn Khuzaimah, Ibn Habban dan Baihaqi-

Thursday, July 28, 2011

PAMERAN FLORAL PUTRAJAYA 2011

layankan jap panorama2 indah di sekitar pameran floral putrajaya...ktorg g ari terakhir pameran tu, ahad 17 julai 2011...dah xberapa banyak booth2 yg ada...n mcm dh xde apa yg menarik sgt...hmmmm



























Sunday, July 24, 2011

POKOK- HAZAMA FEAT MEET UNCLE HUSSAIN



layan jap lagu pokok ni....lirik dan melodi yg menarik...xterlalu berat,xterlalu ringan...sedap je dengar..

Tersesat malu bertanya
Tak tahu tak tahu ke mana
Terlalu banyak alasannya
Ku terdiam

Menyusur di kaki lima
Terlihat bayang wajah kelmarin
Tersentuh hati bagai luruh

Chorus
Tanya sama pokok apa sebab goyang
Jawab angin yang goncang
Terbang burung terbang
Patah sayap diduga
Seandainya rebah
Kau masih ada

Terlalu mahu dan mahu
Terlupa apa yang perlu
Terlalu banyak alasannya
Duduk terdiam

Tak mudah namun tak susah
Terserah atas pilihan
Tersentuh hati mula luruh

Ulang Chorus

Kau masih ada
Kau masih ada
Kau masih ada
Kau masih ada

Terlalu mahu dan mahu
Terlupa apa yang perlu
Terlalu banyak alasannya
Duduk terdiam

Tak mudah namun tak susah
Terserah atas pilihan
Tersentuh hati mula luruh
Tanya sama pokok


video

Saturday, July 23, 2011

KELIP-KELIP DI I-CITY SHAH ALAM

location:i city shah alam
date:16 Julai 2011
time:9.00pm-11.00pm
day:saturday

saksikanlah pengembaraan di sekitar i city shah alam ini....pengembaraan dgn ditemani kelip-kelip cahaya lampu di sepanjang pohon,bunga dan arca2 yg terdapat di segenap pelusuk ruang i city ini...bertemankan kiroh,aliya,rin,asma'dn hubbynya....malam yg indah...terbuai2 dgn angin malam yg menyapu sekujur badan menghadiahkan kedinginan d puncak i city....sama ada aku yg terpana atau org lain yg terkesima tatkala cahaya lensaku menerjah ke ruang foto mereka...i like candid....(,")