Sunday, April 10, 2011

MENTARI PAGI MULA MENYINAR










gambar2 ni aku shoot sekitar jam 7.30-8.00 pagi...xguna dslr pn....guna camera kt hp je...pastu edit ckit2 kt photoscape...tu yg gmbar xbpe cntik...kisahnya,pagi tu lpas perhimpunan,aku g pejabat jap nk amik lesson plan...tiba2 kepalaku tertoleh ke dada langit dan mataku terpandang cahaya indah yg menghiasi dada langit pagi itu...Subhanallah cantiknya ciptaan Allah...apabila mentari pagi mula memunculkan diri di celah2 dada langit dan kadang2 dilitupi keluk2 awan,aku jadi terpana....kagum sungguh dgn keindahan tuhan ini...xpa melengahkan masa,aku keluarkan hp lalu tertembaklah gambar2 ni...pastu,masa nk naik kelas tingkat 3,aku nmpak lg jelas mentari pagi tu...apalagi,tembak bt kali ke-2...budak2 tgok pn pelik..apala yg ckgu ni tgah bt ye...tgok matahari pn jakun...layankan je la...hehe...moh layan puisi kt bawah ni;

Secerah Mentari Pagi

Memandang langit nan indah
Menikmati ciptaan Sang Maha Pemurah
Ucapan syukur menghias lidah
Berharap kan bisa selalu terarah

Terik mentari di pagi hari
Menghibur jiwa yang sunyi
Cahanya semerbak menyinari hati
Berusaha temukan cinta sejati

Hatiku kini tak lagi pilu
Terbuai dunia yang menipu
Kuberharap ini kan bersemi selalu
Demi mengharap cinta Dzat Yang Maha Tahu

Kuberharap hatiku kan secerah mentari
Bisa menerangi hati hati yang sunyi
Membangunkan jiwa jiwa yang sepi
Menggapai redha ilahi

sumber puisi: http://www.gudangpuisi.com/2009/10/secerah-mentari-pagi.html

No comments:

Post a Comment