Wednesday, November 9, 2011

HANYA KERANA SEEKOR TIKUS.......

DATE: 7TH NOV 2011
TIME:AROUND 8PM TO 9.30PM

kerana seekor tikus,
aku dan qiroh terkejut beruk dbuatnya...

kerana seekor tikus,
aku dan qiroh terjerit alam satu t6 dbtnya....

kerana seekor tikus,
aku dan qiroh tpksa btgkus lumus mgjarnya dr ruang tamu ke dapur lalu ke toilet...

kerana seekor tikus,
aku dan qiroh msg2 mmgang btang besi konon2 utk mghalau tikus itu....

kerana seekor tikus,
aku minta qiroh spray tikus tu guna ridsect,tapi xmati2 pun....

kerana seekor tikus,
aku dan qiroh bersengkang pinggang dan melenguh kaki menyangkung lalu mencurah dan menyembur air bertalu2
semata2 utk cuba melemaskan tikus yg telah terlompat lalu terjatuh ke lubang toilet....
tapi, tikus tersebut tetap xlemas2....

kerana seekor tikus,
qiroh terpaksa mengorbankan beberapa ml cecair dynamo nya utk dibancuh bersama sebaldi air
lalu menuangkannya ke lubang toilet....

dan akhirnya,
kerana beberapa ml dynamo,
seekor tikus tadi berjaya dilemaskan d dlam lubang toilet....
terima kasih mr dynamo....

namun begitu,
kerana seekor tikus itu jualah,
aku dan qiroh terpaksa berhempas pulas semula
membasuh dan membersihkan 2 rak pinggan,mangkuk,periuk belanga,sudu garfu,cawan gelas
yg turut terkena semburan ridsect tadi,
mau patah pinggang....aduyaiiiii....

dan sesungguhnya,
mlm yg indah dan mendamaikan aku dan qiroh aritu,
telah menjadi kelam kelibut dan gegak gempita,
semuanya hanya kerana,
seekor tikus...............

ooooohhhh cik ti.....

No comments:

Post a Comment